Investiguem les abelles
En aquesta activitat anem a investigar les abelles, quines són les parts principals del seu cos i després, ho contrastarem amb una lupa binocular.
En primer lloc, començarem l'assemblea parlant de les parts que pensen que té el cos de les abelles. A continuació, a través d'una imatge es veurà millor, i per a contrastar-ho amb la realitat, ho comprovaran observant una abella amb la lupa binocular.
Després de posar totes les idees dels xiquets en comú haurem d'arribar a aquestes conclusions:
El cap té:
- Tenen els ulls que, com les papallones són compostos, ja que tenen un camp visual molt ampli, veuen per davant, pels costats i per darrere.
- Amb les antenes detecten sons i vibracions, però també les olors. Les antenes les usen per a trobar-se entre elles.
- També tenen una llarga llengua amb la qual assaboreixen el nèctar que després ho guarden en el rusc i ho transformen en mel.
El tòrax (pit):
- Té una espècie de "pèls".
- Tenen dos parells d'ales per a volar.
- Tenen 6 potes que són les que usen per a la pol·linització de les flors i altres funcions.
I l'abdomen (estómac):
- És la part més gran de l'abella, ja que té ratlles grogues o ataronjades.
- Tenen uns estigmes (obertures) que és per on respiren.
- I l'agulló que els serveix com a mètode de defensa contra altres insectes o les persones, però si piquen, es moren.
Una vegada hem analitzat les parts de l'abella, cada xiquet anirà observant amb la lupa binocular les diferents parts que té i comprovaran que les conclusions han sigut correctes. A continuació, els xiquets podran afegir si han observat alguna característica diferent de les quals sabíem i cadascun escriurà en un foli allò que ha après de les parts de l'abella. Cada xiquet ho escriurà a la seua manera i després es farà una transcripció perquè els pares vegen el seu treball i evolució.
Recursos materials:
- Imatge de l'abella amb les seues parts del cos diferenciades.
- Lupa binocular.
- Abella seca.
- Folis.
- Llapis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada