Com és una flor?
En aquesta activitat observarem les parts d'una flor i les veurem des de prop a través d'una lupa binocular. D'aquesta manera, amb aquesta activitat aprendrem les parts de les quals està formada una flor perquè puguem observar la gran varietat de flors i plantes que existeixen en un jardí botànic.
Per a això, demanarem als xiquets el dia anterior que porten aquest dia cadascú una flor a classe de les seues cases. Una vegada en l'aula els xiquets separaran les parts de la flor i les anirem coneixent una per una, i alhora aniran veient-les en una lupa binocular des de prop per a veure les seues formes, el dibuix de cada flor, etc.
Una vegada separades totes les parts de la flor i ja observades amb la lupa binocular, cada xiquet anirà col·locant en una cartolina les parts, les pegaran i aniran escrivint el nom d'elles.
Després mostraran als seus companys les seues flors, ja que hi haurà una gran varietat de flors i anirem debatent el que han observat a través de la lupa binocular, sobre com eren les parts de la flor, la forma del pol·len vist des de prop, les fulles, la tija, etc.
Després mostraran als seus companys les seues flors, ja que hi haurà una gran varietat de flors i anirem debatent el que han observat a través de la lupa binocular, sobre com eren les parts de la flor, la forma del pol·len vist des de prop, les fulles, la tija, etc.
Recursos materials:
- Mitjans audiovisuals (l'ordinador de l'aula, projector)
- Flors portades de casa
- Lupa binocular
- Cartolina de colors
- Llapis
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada