dimarts, 19 de gener del 2016

La ciència infantil

Durant tot el cicle d'Educació Infantil, els xiquets miren amb interès i curiositat a animals, plantes, elements i fenòmens de la naturalesa, interaccionen amb aquests i formulen hipòtesi sobre la seua presència en l'entorn, algunes característiques, funcions i relacions.

Aquesta àrea d'aprenentatge i experiència s'acostarà des d'edats primeres al coneixement de l'entorn natural, amb el propòsit que es vinculen als éssers vius que ho formen, per això creant unes actituds de valoració i respecte. 

També cap al paisatge, ja que és un element integrador dels components naturals, intentant conscienciar-los de l'important que és la seua conservació.

L'escola infantil pot oferir als xiquets l'oportunitat d'entrar en contacte directe amb el mitjà natural a través de diferents eixides al camp, cultiu d'un xicotet hort escolar, la cura d'animals dins de l'aula, experiències en el racó de la naturalesa, etc.

Aquestes situacions són exemples que els fan als xiquets conèixer diverses característiques morfològiques de plantes i animals, de la mateixa manera que detecten algunes de les funcions pròpies dels éssers vius: respiració, nutrició, reproducció.

Resulta important treballar de forma intencional alguns procediments com l'observació, descripció, classificació, competències aquestes que, es treballen a partir de les idees prèvies dels xiquets, i els permeten detectar regularitats, organitzar la realitat i crear intuïtivament algunes generalitzacions que s'aproximen a certs conceptes elementals sobre el mitjà natural.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada